Monkey King

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

53-57

سرعت حرکت

300

آرمور

6.0

درجه سختی

complexity 34

  Well, some people ask if I’m really a king. And I always wonder why no one asks if I’m really a monkey


خوب، برخی از مردم می پرسند که آیا من واقعا یک پادشاه هستم؟ و من همیشه تعجب می کنم که چرا هیچ کس نمی پرسد که آیا من واقعا میمون هستم؟

به مدت 500 سال او در زندان خدایان پیر به دلیل سرپیچی بچگانه اش زندانی بود و تمام بدن او به (آموزش هیرو Monkey King) جز سرش در درون کوه قرار داشت.

خزه بر روی صورت او روییده بود. علف بر روی گوش او جوانه زده بود،نگاه او فقط گل های وحشی را می دید که در برابر گونه های او رشد کرده بودند.

خیلی ها گمان می کردند که او مرده است.و توسط خدایان بخاطر حمله به بهشت درحال زجر کشیدن است اما افسانه او زنده باقی ماند.اما داستان ادامه دارد. Monkey king نمی تواند به این راحتی بمیرد.


بنابراین او صبر کرد تا اینکه خدایان به او دوباره فرصت توبه بدهند.او طاقت آورد تا اینکه خدایان به او این فرصت را دادند. سان ووکانگ این فرصت را قبول کرد.

او باید یک کشیش جوان را در ماموریت خود همراهی می کرد و او را از شر شیاطین و مخاطرات جاده حفظ می داشت و سپس او را به خانه خود همراهی می کرد.او این کار را انجام داد و با کمال احترام تمام دستورات آن انسان را انجام داد و به این وسیله او خود را به خدایان اثبات کرد


Monkey king عهد خود را با خدایان با احترام ادا کرد و طلب آمرزش برای گناهان گذشته کرد.آن کاهن جوان که سختی های راه را دیده بود دوباره به معبد بازگشت و ووکانگ برای اولین بار خود را در حضور خدایان دید.

این دیدار بسیار کوتاه بود و او نمی توانست تشنگی قدیمی خود را برای ماجراجویی و افتخار آفرینی فراموش کند.Monkey king برای شرارت به دنیا آمده است و اینکه خدایانی را که هرگز پیر نمی شوند را مجازات کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
BOUNDLESS STRIKE
85/90/95/100

:مانای مصرفی

24/21/18/15

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Monkey King عصای خود را بزرگ می کند و با آن بر زمین می کوبد، دشمنانی که در یک خط قرار دارند و تحت تاثیر این توانایی قرار می گیرند Stun شده و به صورت Critical Strike بسته به دمیج پایه Monkey King دمیج دریافت می کنند. دمیج به صورت True Strike می باشد.
monkey_king_boundless_strike
BOUNDLESS STRIKE
85/90/95/100

:مانای مصرفی

24/21/18/15

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : هنگامی که Boundless Strike روی ALT CAST قرار می گیرد، Monkey King به نقطه ی پایانی عصای خود می پرد ( پس از اصابت عصا به نقطه هدف گیری شده ) و PRIMAL SPIRING را با 60 درصد از حداکثر قدرت طول مدت Channeling در جایی که فرود می آید را اعمال می کند.
monkey_king_boundless_strike
TREE DANCE
0

:مانای مصرفی

1.4/1.2/1/0.8

:زمان آماده سازی

.....

: نوع دمیج

Monkey King با این توانایی بر روی درختان می پرد و بر روی آنها می نشیند. در حالی که نشسته است توانایی PRIMAL SPIRING را به دست می آورد : یک حمله جهشی از روی درخت بر زمین. اگر درختی که بر روی آن نشسته است نابود شود، سقوط می کند و به مدت 4 ثانیه Stun می شود. Monkey King در صورت دریافت دمیج از هیروهای دشمن و واحدهای کنترل شده آنان نمی تواند بر روی درختی بپرد .
monkey_king_tree_dance
PRIMAL SPRING
100

:مانای مصرفی

18/16/14/12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

کانال‌شده - Monkey King از بالای درخت خود به پایین می‌پرد، به منطقه‌ای که فرود می‌آید وارد شده و به دشمنان آسیب وارد و سرعت حرکت آن‌ها را کاهش می‌دهد. میزان آسیب و کاهش سرعت متناسب با مدت زمان کانالینگ است.
Primal Spring
JINGU MASTERY
.....

:مانای مصرفی

Passive

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

اتک های Monkey King به یک دشمن قدرت Jingu Bang را بیدار می کند او 4 اتک شارژ شده را دریافت می کند که دارای دمیج اضافی و Lifesteal می باشد.
monkey_king_jingu_mastery
MISCHIEF
.....

:مانای مصرفی

24/20/16/12

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

شکل Monkey King را تغییر می‌دهد تا حریفان را فریب دهد، و از محیط اطراف به عنوان الهام برای تغییر ظاهر استفاده می‌کند. دریافت آسیب، حمله کردن یا استفاده از هر آیتم یا توانایی، تغییر ظاهر Monkey King را از بین می‌برد. همچنین، بلافاصله پس از تغییر شکل، به مدت 0.1 ثانیه ایمنی از آسیب اعطا می‌کند.
Mischief
WUKONG'S COMMAND
100

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Monkey King یک آرایش دایره ای از سربازان ایجاد می کند که از موقعیت فعلی او پخش می شوند. اگر او آن منطقه را ترک کند این توانایی لغو خواهد شد. سربازان قدرت اتک Monkey King را دارند و فقط هیروهای دشمن را هدف می گیرند. مدت زمانی که این توانایی وجود دارد Monkey King آرمور اضافی دریافت می کند.
monkey_king_wukongs_command
WUKONG'S COMMAND
100

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : در فواصل زمانی معین، یک میمون سرباز را در نزدیکی Monkey King ایجاد می کند. سربازان وقتی که Monkey King نامرئی یا روی درختی پریده باشد ، ایجاد نمی شوند. وقتی که Monkey King نزدیک است، سربازان فقط ساختمان ها را هدف قرار می دهند. سربازان می توانند به طور مستقل شارژهای JINGU MASTERY را دریافت کنند.
monkey_king_wukongs_command
وجه ها (Facets)
Monkey King right facet_
monkey_king_tree_dance
TREE DANCE
حداکثر سطح توانایی Tree Dance را افزایش می‌دهد. سطح ۵ توانایی Tree Dance زمان آماده‌سازی را به صفر می‌رساند.
Monkey King left facet_
monkey_king_wukongs_command
WUKONG'S COMMAND
سربازان Monkey King مدت زمان بیشتری زنده می‌مانند و مگر اینکه بیش از 4 ثانیه خارج از منطقه باشد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Mischief
شکل Monkey King تغییر می‌کند تا حریفان را فریب دهد و از محیط اطراف به عنوان الهام برای تغییر شکل استفاده می‌کند. دریافت آسیب، حمله کردن یا استفاده از هر آیتم یا توانایی باعث می‌شود که تغییر شکل Monkey King از بین برود. هنگام تبدیل شدن، ۰.۱ ثانیه ایمنی در برابر آسیب به او داده می‌شود.
استعدادها (Talents)
تعداد ضربات مورد نیاز Jingu Mastery -1

25

حلقه اضافی برای Wukong's Command
زمان آماده‌سازی 0 برای Primal Spring

20

آسیب بحرانی (Critical Strike) برای Boundless Strike به میزان 60+ درصد
450+ واحد برد استفاده Tree Dance

15

110+ واحد آسیب Jingu Mastery
100+ واحد به حداکثر آسیب (Max Damage) توانایی Primal Spring اضافه می‌شود.

10

0.2+ ثانیه به مدت زمان گیجی (Stun Duration) توانایی Boundless Strike اضافه می‌شود.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Slippers of Agility
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Circlet of Nobility
اوایل بازی
Magic wand
Power Treads
Wraith Band
Infused Raindrops
Orb of Corrosion_
وسط بازی
Gleipnir
Rod of Atos
Maelstrom
Aghanim's Shard
Eye of Skadi
Black King Bar
آخر بازی
Butterfly
Daedalus
Aghanim's Scepter
Abyssal Blade
بسته به موقعیت بازی
Battle Fury
Hand of Midas
Phase Boots
Diffusal Blade
Echo Sabre
Mage Slayer
Skull Basher
Disperser
Harpoon
بسته به موقعیت بازی
Monkey King Bar
Linken's Sphere
Manta Style
Bloodthorn
Mjollnir
Nullifier
Boots of Travel
Swift Blink
Refresher Orb
Core
Black King Bar
Gleipnir
Power Treads
Daedalus
Aghanim's Scepter
Eye of Skadi
آیتم های جنگل
Orb of Destruction
Lanceof Pursuit
Broom Handle
Vindicator's Axe
Elven Tunic
Pupil's Gift
Pirate Hat
Stygian Desolator
Mind Breaker_
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Monkey King Skillup Carry_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

10 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به فارم کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.