بازی Tempest Rising یکی از بازگشتهای چشمگیر به سبک کلاسیک استراتژی ریلتایم به حساب میآید؛ سبکی که در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، اما هنوز هم طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. این گیم تلاش میکند تا روح بازیهای افسانهای مانند Command & Conquer را زنده کند، ولی در عین حال با استفاده از فناوریهای مدرن، تجربهای تازه و پویا ارائه دهد. طراحی بازی به گونهای است که هم بازیکنان قدیمی این سبک را راضی کند، و هم برای گیمرهای جدیدتر که به تجربهای سریع و هیجانانگیز علاقهمند هستند، جذاب باشد.
در دنیای تمپست رایزینگ، پس از یک جنگ هستهای جهانی، جهان به دو قطب سیاسی و نظامی بزرگ تقسیم شده که هرکدام رویکرد متفاوتی نسبت به کنترل منابع و بقا دارند. حضور منبع جدیدی به نام تمپست باعث ایجاد رقابت شدیدی بین این دو جناح میشود؛ مادهای قدرتمند و کمیاب که نهتنها نقش حیاتی در فناوری نظامی دارد، بلکه به شکل نمادین نیز نشاندهنده قدرت و برتری است. داستان، در کنار نبردهای استراتژیک، تلاش دارد تا مفاهیمی چون قدرتطلبی، سلطهجویی، و تفاوت ایدئولوژیک را در قالب یک روایت آخرالزمانی به تصویر بکشد.
یکی از نکات برجسته بازی Tempest Rising، طراحی دقیق واحدها و جناحهای بازی است. هر جناح دارای سبک بازی منحصر به فرد، نیروهای نظامی مخصوص، و تاکتیکهای متفاوتی است که باعث میشود انتخاب جناح در بازی تاثیر زیادی روی استراتژی شما داشته باشد. سیستم ساخت پایگاه بهگونهای طراحی شده که بازیکن باید بین حمله، دفاع، و توسعه متوازن تصمیم بگیرد.