طبق آگهی استخدامی تازهای که توسط رسانه Tech4Gamers شناسایی شده، استودیوی پلاتینیومگیمز بهدنبال جذب طراح برای یک بازی جدید است؛ پروژهای که ظاهرا در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. در بخش مهارتهای ترجیحی این آگهی، دو مورد بهوضوح به ساخت یک بازی اکشن با عناصر آنلاین و احتمالا جهانباز اشاره دارند:
- تجربه در توسعه بازیهای اکشن آنلاین
- تجربه در طراحی مراحل برای بازیهای آنلاین یا جهانباز
نکات فوق با توجه به سابقه استودیوی پلاتینیومگیمز بسیار قابل توجهاند؛ چرا که این شرکت پیشتر در سال ۲۰۲۲ با بازی Babylon’s Fall تلاش کرد وارد فضای بازیهای سرویسمحور شود؛ اما این تجربه با شکست فاحشی همراه شد. بازی موردنظر با نقدهای منفی گسترده مواجه شد، مخاطبان بسیار کمی جذب کرد و تنها ۶ ماه پس از عرضه، اسکوئر انیکس اعلام کرد که سرورهای آن را خاموش میکند و تمامی بهروزرسانیهای آیندهاش نیز لغو خواهند شد.
بااینحال آتسوشی اینابا، مدیرعامل پلاتینیومگیمز در مصاحبهای با VGC در همان سال اعلام کرد که این شکست باعث نشده استودیو از ساخت بازیهای لایوسرویس دست بکشد. او اشاره کرد که همکاری با ناشر (اسکوئر انیکس) و تفاوت در استراتژیهای طرفین از دلایل ناکامی پروژه بوده است.
او در ادامه گفت: «دو ستون اصلی وجود دارد که باید بهطور یکپارچه در تیم توسعه بازیهای سرویسمحور وجود داشته باشد؛ یکی جذابیت گیمپلی و دیگری اجرای صحیح خدمات. اگر این دو ارزش بهصورت مشترک و متعادل در یک تیم درک و دنبال نشوند، احتمال موفقیت پایین میآید. تمرکز ما در آینده بر حفظ این ارتباط و توازن خواهد بود.»
باتوجهبه اطلاعات منتشرشده، بهنظر میرسد استودیوی پلاتینیومگیمز بار دیگر قصد دارد شانس خود را در عرصه بازیهای آنلاین امتحان کند؛ اما اینبار شاید با رویکردی متفاوت، مستقلتر و درسگرفته از گذشته. درکنار این پروژه، استودیوی پلاتینیومگیمز در حال همکاری با استودیوی تیم نینجا برای ساخت Ninja Gaiden 4 نیز است؛ اثری که برای پاییز ۲۰۲۵ برنامهریزی شده و قرار است در روز نخست روی سرویس گیم پس نیز عرضه شود.